Dimana adab seorang yg dianggap Ulama’

Dalam kempen ini, UMNO akan menggunakan apa sahaja untuk menang, rasuah, ugut dan paling licik menggunakan agama untuk mengelirukan rakyat terutama yang buta fikiran.

Baru-baru ini majlis perasmian Multaqa Sedunia Alumni Al-Azhar 2008, Syeikhul Al-Azhar, Dr. Muhammed Sayyid Tantawi telah dipergunakan. Allah Maha Besar dan Bijaksana dan memastikan setiap perkara yang tidak baik untuk agamaNya pastikan akan di’nyah’kan dengan satu kehinaan. Didalam jelas ayat2 yg menerangkan penharaman menyentuh bukan makhram.Mengapa situasi ini terjadi? Hormat kpd manusia hingga hilang takut kpd Allah?….

adab-ulama-k.jpg

3 Respons

  1. Saya ada buat posting ini di sini:
    Ulama Azhar bersalam dengan perempuan?

  2. Assalamualaikum,
    kita yg cetek ilmu tak usahlah senang2 nak menghukum orang lain. Pasti ada sebab2 tertentu or dalil2 tertentu. Kalau dia salah pun (KALAU), biar Allah yg tentukan. Mungkin kita menyebarkan sesuatu yg tidak kita fahami, mungkin juga dia salah tapi Allah adil untuk menerima taubatnya walau sesaat selepas dia buat silap,sedangkan kita terus menghukum dan menyebarkan hukuman.Sama-sama kita istighfar…kalau salah dengan Allah, bertaubatlah.Kalau salah dengan makhluk fikir2lah macammana kita nak minta maaf kat Syeikh Tantawi

  3. saya sangat setuju dengan cadangan ‘PAK CIk’ ,kite senang 2 je nak komplen kat orang, ulamak pulak tu , kita sebagai hamba allah ada pelbagai pendapat masing2, pasti ada sebadnya mengapa Mohamad Sayyid demikian, kita sahaja yang tidak tahu, jangan bersangka buruk kepada orang. semoga allah ampunkan apa yang dilakukan oleh Muhammad Sayyid, sesungguhnya allah maha pengampun kagi maha mengasihani,’rasulallah pernah bersabda allah akan membentangkan tanganNya dengan keampunan kepada hambanya yg melakukan dosa dari siang hingga malam dan malam hingga siang sehingga matahari terbit disebelah barat (hari Kiamat)

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: